Dynamic pricing – dowiedz się, jak poprawi wyniki sprzedaży Twojego e-commerce

Konkurencyjne sklepy internetowe wciąż wyprzedzają Twoje działania i oferują klientom bardziej atrakcyjne ceny? Musisz podjąć właściwe działania w zakresie polityki cenowej – zrobisz to dzięki dynamic pricing, platformie umożliwiającej automatyczne zmienianie cen w Twoim sklepie internetowym na podstawie aktualnych danych rynkowych. Dowiedz się, jak działa dynamic pricing i jakie korzyści przyniesie Twojemu e-commerce.

Dynamic pricing – co to jest?

Usługa dynamic pricing, występująca również pod nazwą repricing, jest systemem, pozwalającym na automatyczną zmianę cen w sklepie internetowym na podstawie monitorowanych na bieżąco cen w sklepach konkurencyjnych. Algorytmy analizują takie dane, jak m.in. wysokość cen w sklepach konkurencyjnych, pozycje w rankingach porównywarek, liczba konkurencyjnych sklepów. Na ich podstawie platforma generuje propozycję optymalnej ceny, która jednocześnie okaże się atrakcyjna dla klientów oraz pozwoli Ci realizować cele i założenia polityki cenowej.

Nie obawiaj się spadku opłacalności sprzedaży

Korzystając z dynamic pricing, nie musisz obawiać się tego, że automat cenowy obniży ceny na tyle, że sprzedaż przestanie być opłacalna. Wszystko dlatego, że system zawsze działa według ustalonych przez Ciebie reguł. W związku z tym nie ma możliwości, aby wysokość marży spadła poniżej ustalonego przez Ciebie poziomu lub cena została nadmiernie wywindowana. Pełną kontrolę daje Ci możliwość każdorazowego pytania o zgodę na zmianę ceny w sklepie internetowym przez system dynamic pricing.

Co zyskujesz dzięki dynamic pricing?

Najważniejszą informacją dla właścicieli sklepów internetowych jest to, że system dynamic pricing niesie wymierne korzyści. Szczególnie docenią je e-commerce’y z bardzo zróżnicowaną ofertą produktową oraz te sklepy, które funkcjonują w branży, w której ceny produktów zmieniają się bardzo szybko.

Dynamic pricing to oszczędność czasu

Jeśli decydujesz się na ręczną analizę cen konkurencji, musisz liczyć się z tym, że zanim opracujesz raport i na jego postawie zaczniesz ustalać ceny w swoim sklepie, zebrane dane mogą przestać być aktualne. Będzie to oznaczać nic innego jak to, że podejmujesz działania, które nie przyniosą oczekiwanych efektów. Monitoring cen e-commerce z funkcją dynamic pricing może natomiast dostarczyć Ci aktualne dane nawet kilka razy dziennie. Dzięki temu możesz w odpowiednio krótkim czasie zareagować na każde działania konkurencji w zakresie cen.

Dynamic pricing to większe zyski ze sprzedaży

Zmieniając cenę w oparciu o sytuację na rynku, system będzie optymalizował Twoje zyski ze sprzedaży. Obniżki przyczynią się do podniesienie liczby transakcji, natomiast podwyżki cen – wtedy, kiedy jest to możliwe bez utraty klientów szukających najtańszych ofert oraz bez spadków w rankingach porównywarek cenowych – podniosą czysty zysk.

Jak wdrożyć dynamic pricing w swoim sklepie?

Wdrożenie usługi dynamic pricing w swoim e-commerce nie należy do trudnych zadań. Wszystkim zajmie się bowiem dostawca usługi. Jeśli przekonują Cię korzyści, jakie płyną z repricingu, skontaktuj się z firmą http://dealavo.com.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

konsument@crd24.pl

Galeria