Odnawiamy karoserie samochodu

Jeśli zależy nam na odpowiednim wyglądzie samochodu, absolutnym priorytetem musi być dla nas wygląd jego karoserii, a to z kolei oznacza konieczność zadbania o stan lakieru. Bywa z tym problem, ponieważ czynniki atmosferyczne i mechaniczne, w tym także nie do końca optymalne mycie pojazdy, będą powodować trudne do usunięcia zarysowania. Da się je jednak usunąć.

Najważniejsze jest to, że powłoka lakierowa nie jest jednolita, ale składa się z warstw. Na samym dole jest warstwa antykorozyjna, na której pojawia się baza. W niej jest zawarty kolor naszego lakieru. Nie jest to jednak warstwa zewnętrzna. Na niej pojawia się jeszcze lakier bezbarwny. To on się ładnie błyszczy i to on zabezpiecza całość lakieru przed uszkodzeniami. Na niej też pojawiają się wszelkie rysy czy hologramy. Całkowe uniknięcie takich uszkodzeń nie jest możliwe w praktyce, ale ich usuwanie jest w zasięgu naszych możliwości.

Dokładne mycie

Przywracanie pojazdowi odpowiedniego wyglądu musi zawsze zaczynać się od jego kompleksowego mycia. Zwykłe spłukanie nie załatwi sprawy, a myjnie automatyczne zazwyczaj rysują lakier swoimi szczotkami. Konieczne jest wykonanie mycia ręcznego z wykorzystaniem szamponów i specjalnych gąbek z mikrofibry, do których nie czepiają się drobinki piasku i podobnych innych zabrudzeń mogących powodować powstawanie zarysowań. Można też używać myjek ciśnieniowych.

Samochód powinien być myty z góry do dołu, a szczególna uwaga powinna być przykładana do wszystkich większych zabrudzeń oraz progów i połączeń elementów, gdzie możliwe jest powstawanie uszkodzeń w powierzchni lakieru. Tam zbiera się najwięcej zanieczyszczeń.

Na koniec mycia samochód musi być dokładnie spłukany i wytarty do sucha.

Wygląd karoserii

Polerowanie

Regenerację lakieru będziemy prowadzić przy pomocy szmatki i odpowiedniej pasty polerskiej. W warsztatach profesjonalnych wykorzystuje się zazwyczaj całego szeregu past, które posiadają różna gradację. Na początku wykorzystuje się pasty o silnych właściwościach ściernych, a następnie wybiera się pasty o właściwościach coraz słabszych, by ich efekt w mniejszym stopniu usuwał rysy, a w większym odbudowywał połysk. W warunkach domowych zazwyczaj nie ma możliwości wykorzystywania tak szerokiego wachlarza past i jest to też niepraktyczne. Wykorzystuje się pasty o niewielkich właściwościach ściernych oraz tak zwane regeneratory koloru.

W czasie pracy trzeba uważać na zbyt wysoka temperaturę karoserii. Rozgrzany na słońcu lakier łatwo uszkodzić. Ryzykowne jest też używanie automatycznych polerek, które w niewprawnych rękach mogą prowadzić do poważnego zniszczenia lakieru, w tym do przepalenia i odprysków.

Woskowanie

Nałożenie warstwy wosku to ostatni element regenerowania lakieru w warunkach domowych. Wosk nakłada się od dachu korzystając z miękkiej gąbki lub szmatki, którą wykonujemy ruchy koliste. Następnie schodzimy coraz niżej. Należy się upewnić, że temperatura pracy nie jest wyższa niż 25 stopni, ponieważ w takich warunkach wosk bardzo szybko zastyga i jego nakładanie jest mocno utrudnione.

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

kontakt@crd24.pl

Galeria