Czy jazda na nartach jest dobra dla zdrowia?

Narciarstwo znane jest od bardzo dawna. Jego kolebką są kraje skandynawskie, jednak początkowo stanowiły one formę ułatwienia codziennego życia. Skandynawia jest pełna śniegu, a przyczepione do butów narty sprawiały, że przemieszczanie się było łatwiejsze, a ludzie nie grzęźli w zaspach. Dopiero w XIX wieku zaczęto patrzeć na narciarstwo jako dyscyplinę sportu, zarówno zawodowego, jak i w formie rozrywki.

Sezon narciarski w pełni, a dodatkowo wkrótce zaczynają się ferie zimowe. Jest to najlepszy czas, aby całą rodziną wybrać się na stok, zwłaszcza jeśli jesteśmy aktywni fizycznie przez resztę roku, a zimą ogranicza nas pogoda. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie: czy jazda na nartach jest zdrowa? Wynika to zapewne z obawy przed kontuzją, w końcu podczas zjazdu nabieramy sporej prędkości. Jednak, przy zachowaniu ostrożności nie ma się czego obawiać!

Wsparcie dla serca

Wysiłek fizyczny, szczególnie podejmowany na świeżym powietrzu, sprawia że serce bije szybciej, a co za tym idzie - zwiększa się dopływ tlenu do organizmu. Dodatkowo, przez zwiększenie tempa pracy serca, zwiększa jego wydolność i stanowi doskonały trening dla tego mięśnia. Przyspieszone tętno pozwala także na szybsze wydalanie z organizmu szkodliwych substancji. Przy codziennych ćwiczeniach na zewnątrz możemy zapewnić sobie dłuższe życie!

Doskonały trening wytrzymałościowy

Dzięki zaangażowaniu wielu partii mięśni, jazda na nartach znacznie poprawia wydolność organizmu, a także wzmacnia całe ciało. W szczególności wpływa na mięśnie ud i pośladków, jednak nie bez znaczenia pozostaje również dla mięśni tułowia - pleców i brzucha. Aby utrzymać równowagę na nartach, trzeba utrzymywać wskazane mięśnie w napięciu, dzięki czemu wspomagamy kręgosłup - mocniejsze mięśnie stanowią lepsze podparcie, a co za tym idzie - kręgi są mniej narażone na kontuzje. Ogólne wzmocnienie mięśni całego ciała (warto tutaj używać najlepszych białek) oznacza także poprawę kondycji, co odczuwalne jest także podczas codziennego życia - choćby wnoszenia zakupów po schodach. Dodatkowym, bardzo przyjemnym efektem balansowania na nartach jest płaski brzuch!

Wspomaganie odchudzania

Dzięki temu, że jazda na nartach wymaga pracy wielu mięśni w ciele, aby się przemieścić i utrzymać równowagę, zwiększa się także metabolizm, a przy zachowaniu prawidłowej (pełnowartościowej) diety sprawia, że tkanka tłuszczowa zmienia się w mięśnie (efekt ten można poprawić stosując najlepsze splacze tłuszczu). Sylwetka staje się smuklejsza, a jednocześnie, dzięki zwiększeniu ilości mięśni, na stałe poprawia się przemiana materii. Spadek poziomu tkanki tłuszczowej wpływa korzystnie zarówno na samopoczucie, jak i na zdrowie, poprawiając ogólną kondycję organizmu i obniżając poziom złego cholesterolu.

Poprawa odporności

Jako sport zimowy, narciarstwo sprawia, że spędzamy dużo czasu na mroźnym, świeżym powietrzu. Ma to niebagatelny wpływ na odporność organizmu, szczególnie dla osób na co dzień pracujących i przebywających w zamkniętych pomieszczeniach. Brak cyrkulacji powietrza sprawia, że namnażają się bakterie i wirusy, powodując choroby. Dzięki ruchowi na zewnątrz, nakłaniamy układ odpornościowy do wzmożonej pracy, a co za tym idzie - mniej chorujemy. Nie bez znaczenia dla zdrowia i samopoczucia jest też fakt, że ćwiczenia ruchowe powodują wytwarzanie endorfin, co sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi.

Smukła sylwetka

Szusowanie na stoku sprawia, że zaangażowanych w ćwiczenie jest wiele grup mięśni, także tych niewykorzystywanych na co dzień. W największym stopniu wpływa na mięśnie pośladków, łydek i ud, kształtując te części ciała bardzo efektywnie.

Lepsza koordynacja

Jeżdżąc na nartach, musimy zachować doskonałą współpracę rąk i nóg. Także równowaga jest poprawiana, bowiem utrzymanie się na nogach przy znacznych prędkościach, jakie osiąga się na stoku, wymaga prawidłowej pracy błędnika i świadomości własnego ciała.

Wbrew obiegowej opinii, jeśli potrafi się jeździć na nartach (istnieje wiele szkółek przy stokach) prawidłowo, nie jest to sport powodujący wiele kontuzji, a wręcz wspomaga ścięgna i stawy. Powodzenia!

Więcej porad zdrowotnych na stronie https://skuteczne-suplementy.com.pl/

 

Materiał zewnętrzny

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

konsument@crd24.pl

Galeria