Jak promować swoją firmę w internecie?

Nowe media zwiększyły ilość miejsc i sposobów prezentowania swoich produktów i usług potencjalnym klientom. Jak w zależności od potrzeb i dostępnego budżetu promować swoją firmę?

Blog firmowy i blog ekspercki

Blogi cieszą się od lat niesłabnącą popularnością. Wielu rodzimych blogerów stało się swego rodzaju gwiazdami internetu, a wyrażane przez nich opinie rekomendacją do zakupu (bądź nie) danego produktu. Współpraca z blogerami już coraz rzadziej odbywa się tylko i wyłącznie na zasadach barterowych. Wielu opiniotwórców działa jako legalne firmy, dlatego wykorzystanie blogerów jako nośników informacji wiąże się z nakładami finansowymi.
Nie zmienia to jednak faktu, że nawet właściciel jednoosobowej działalności, jeśli tylko ma wystarczająco dużo samozaparcia i weny twórczej, może założyć swój blog, w ramach którego będzie dzielić się  specjalistyczną wiedzą budując w ten sposób swój wizerunek eksperta. Również firmy miewają swoje blogi, choć takie rozwiązanie bywa trudniejsze ze względu na konieczność zapewnienia czytelnikom stale nowych, interesujących treści dotyczących firmy, jej rozwoju, lub akcji w które się ona angażuje.

Media społecznościowe

Choć popularne wśród pokolenia Y powiedzonko "Jeśli nie ma Cię na Facebook'u nie istniejesz" wydaje się być nadal mocno przesadzone, obiektywnie należy przyznać, że media społecznościowe szturmem zawładnęły relacjami międzyludzkimi stając się jednocześnie idealnym miejscem do zaprezentowania swojej marki.
Wybierając najodpowiedniejsze dla siebie medium warto zwrócić uwagę na jego specyfikę. Cieszący się coraz większą popularnością w Polsce Instagram będący wirtualnym albumem, w którym obraz ma największe znaczenie, doskonale sprawdzi się w przypadku promocji firm stawiających na kreatywność i twórczość. Projektanci mody, biżuterii, tak samo jak i właściciele restauracji już dawno odkryli jego potencjał zdobywając polubienia sugestywnymi zdjęciami nowych kolekcji, czy pełnymi kolorów fotografiami dań prosto z pieca.

Fora i grupy tematyczne

Marketing szeptany polegający na publikowaniu postów na zamówienie w konkretnych, dokładnie określonych wątkach tematycznych jest również chętnie wybieraną formą promocji, ze względu na wysoką wiarygodność rekomendacji. Zwykle wystawiana jest ona przez aktywnych użytkowników forów, udzielających się w wielu wątkach, którzy jakby mimochodem wtrącają w odpowiedzi na czyjeś pytanie, lub wątpliwość możliwość ewentualnego rozwiązania, z którego sami skorzystali. Warto zauważyć, że taka forma promocji działa dobrze tylko w przypadku najwyższej jakości marketerów. Wykonana w sposób nieprofesjonalny może natomiast skutecznie podważyć wiarygodność reklamowanej firmy.

Agencje PR

O ile prowadzeniem bloga eksperckiego, czy profilu w mediach społecznościowych może zająć się teoretycznie każdy. O tyle zaprojektowanie kampanii marketingowej opartej o spójne komunikowanie wartości firmy może sprawić kłopot osobom nie związanym zawodowo z PR-em i marketingiem. Agencje PR współpracują zarówno z wykwalifikowanymi grafikami i copywriterami jak i posiadają kontakty do mediów.

Domy mediowe

Telewizja, radio, prasa i największe portale internetowe publikujące informacje, czy emitujące reklamy danej firmy stanowią marzenie jej właściciela. Należy jednak pamiętać, że im większe medium tym większy będzie koszt zaistnienia na jego łamach.

Firmą zajmującą się negocjowaniem stawek oraz przygotowaniem zakrojonej na ogólnokrajową, a czasami nawet międzynarodową skalę kampanii jest zwykle dom mediowy. Jego wykwalifikowani pracownicy na podstawie danych statystycznych mogą m.in: wyliczyć możliwe do osiągnięcia zasięgi emitowanych treści oraz przewidzieć realne przełożenie finansowe zaangażowanych w projekt reklamowy środków.

Powyżej omówiono najczęściej używane formy reklamy online. Tak jak sama sieć jest nieograniczona, tak i sposobów prezentowania swoich produktów i usług jest wiele, a ich wybór zależy tylko od inwencji właściciela firmy.

Materiał partnera zewnętrznego

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

kontakt@crd24.pl

Galeria