5 najlepszych strategii email marketingu B2B na rok 2021

W przeciwieństwie do B2C, email marketing B2B jest dość trudny z powodu długiego cyklu sprzedaży. Zobaczmy, jak możesz to zrobić w 2021 roku ...

Email marketing jest jednym z najbardziej strategicznych narzędzi w arsenale marketera cyfrowego. Dlatego też przedsiębiorstwa muszą wiedzieć, jak najlepiej wykorzystać email marketing do osiągnięcia swoich celów.

Rok 2021 może przynieść nowe wyzwania związane z email marketingiem, ale może też ułatwić pracę - tego nigdy nie wiadomo. Już teraz jest wiele niewiadomych, ale ja na pewno będę chciał uzyskać wszelką możliwą pomoc. Ten przewodnik pomoże Ci przygotować się do osiągnięcia celów email marketingowych w 2021 roku.

5 strategii email marketingowych, których potrzebujesz w 2021 roku
Przyjrzyjmy się pięciu najlepszym sposobom, aby w przyszłym roku w pełni wykorzystać swoje email marketingowe wysiłki.

1. KORZYSTAJ Z WIARYGODNYCH I KOMPLEKSOWYCH DANYCH B2B
Dane B2B są paliwem dla Twojego silnika email marketingowego. Niezależnie od tego, czy chcesz budować aktywne listy, zwiększać relewantność emaili, czy segmentować grupy docelowe, dostęp do dokładnych i wszechstronnych danych B2B jest niezbędny. 

Wykorzystaj dane behawioralne, psychograficzne, demograficzne i firmowe, aby uzyskać głębsze zrozumienie grupy docelowej i odpowiednio dostosować do niej swoje wiadomości e-mail. Pomoże Ci to nawiązać lepszy kontakt z potencjalnymi klientami i zwiększyć ROI z email marketingu.

Nie zapominaj o utrzymaniu higieny danych, gdyż jest to klucz do poprawy efektywności email marketingu i osiągnięcia wysokiego współczynnika konwersji. Blisko 27% marketerów twierdzi, że złe dane prowadzą do utraty przychodów w wysokości 10% lub więcej rocznie.

2. ZASTOSUJ INTELIGENTNĄ AUTOMATYZACJĘ EMAIL MARKETINGU
Automatyzacja nie jest już przyszłością marketingu. To teraźniejszość. Wykorzystaj automatyzację email marketingu do wysyłania ukierunkowanych i aktualnych wiadomości do klientów na każdym etapie ich cyklu zakupowego. Możesz również wykorzystać automatyzację w celu zwiększenia zaangażowania potencjalnych klientów, liczby transakcji i efektywności email marketingu.

Co więcej, zautomatyzuj kampanie email marketingowe, aby skutecznie wywoływać reakcje u odbiorców docelowych. Automatycznie i szybko nawiązuj kontakt z odbiorcami za każdym razem, gdy wprowadzasz nową kampanię promocyjną, gdy klienci wykazują zainteresowanie Twoimi produktami lub porzucają koszyk.

Automatyzacja kampanii email marketingowych nie jest jednak srebrną kulą. Aby osiągnąć lepsze rezultaty w email marketingu, korzystaj z automatyzacji opartej na danych i ludzkiej inteligencji. Automatyzacja e-maili oparta na danych pomaga we wczesnym dotarciu do zwolenników i zaawansowanych użytkowników z odpowiednim przekazem, spersonalizowanymi kampaniami, zmniejszeniem ryzyka rezygnacji oraz upsellingiem we właściwym czasie.

3. HIPERPERSONALIZACJA TREŚCI EMAIL MARKETINGOWYCH
Twórz dynamiczne treści w oparciu o czynniki, które pomogą Ci spersonalizować wiadomości email marketingowe. Czynniki te mogą obejmować intencje zakupowe Twoich odbiorców, zainteresowania, preferencje, status w programie lojalnościowym, historię zakupów, lokalizację, itp.

Zbuduj buyer personas, segmentuj listę mailingową, uwzględnij rekomendacje produktów oparte na danych oraz wykorzystaj dane o odwiedzających witrynę, aby dodać silniejszą warstwę hiperpersonalizacji do Twoich kampanii email marketingowych.

4. WYKORZYSTAJ EMAIL RETARGETING DO PONOWNEGO ZAANGAŻOWANIA NIEAKTYWNYCH KLIENTÓW
Osoby, do których kierujesz kampanie za pomocą remarketingu, mają średnio o 70% większe szanse na konwersję. Retargeting e-mailowy jest nie tylko wykorzystywany do ponownego angażowania nieaktywnych klientów i subskrybentów, którzy nie dokonali u Ciebie zakupu, ale jest to również skuteczna strategia nakłaniania stałych klientów do kolejnych zakupów.

Wykorzystaj wiadomości e-mail do ponownego zaangażowania nieaktywnych klientów B2B poprzez przypomnienie im, dlaczego powinni pozostać z Twoją marką. Wysyłaj wiadomości o uzupełnianiu zapasów, aby poinformować klientów, że ich ulubione produkty są znowu dostępne. Przedstawiaj produkty znajdujące się w porzuconych koszykach w atrakcyjny sposób, nie brzmiąc przy tym sprzedażowo. E-maile przypominające o odnowieniu produktu lub usługi są również doskonałą strategią retargetingową, którą warto przyjąć w przyszłości.

5. PISZ LINIE TEMATYCZNE, KTÓRE ZWIĘKSZĄ WSPÓŁCZYNNIK OTWARĆ WIADOMOŚCI
Doskonale opracowane linie tematyczne wiadomości e-mail mogą naprawdę zrobić różnicę w Twojej kampanii email marketingowej. W końcu jest to pierwsza rzecz, którą widzą odbiorcy. Dlatego bardzo ważne jest, aby upewnić się, że Twój temat jest w punkt. Już na podstawie samego tematu około 69% osób uzna wiadomość za spam. Ponadto, około 33% odbiorców otwiera emaile z powodu chwytliwego tematu.

Spersonalizowane linie tematyczne są dość skuteczne w przyciąganiu uwagi odbiorców, co jest dobrym sposobem na poprawę współczynnika otwarć. Możesz użyć emojis, faktów i liczb, okrzyków, ogłoszeń o zniżkach lub darmowych rzeczach, lub słów, które trafiają w intencje odbiorcy, aby stworzyć nieodpartą linię tematyczną. Innym sposobem tworzenia linii tematycznych, które zwiększają liczbę otwarć wiadomości e-mail jest budowanie poczucia pilności lub ciekawości u odbiorców.

Oto kilka przykładów linii tematycznych, które mogą przekonać odbiorców do otwierania emaili.

  • Gratulacje! Dodałeś 100 punktów lojalnościowych. Wykorzystaj je zanim stracą ważność
  • Marka, którą kochasz wita Cię serdecznie Mamy kilka gratisów na początek naszej znajomości.
  • Breaking news: Firma XYZ zamyka dział ABC, bo...
  • Nie uwierzysz, co właśnie uruchomiliśmy! Dostosujemy go dla naszych pierwszych klientów
  • Produkty z Twojego porzuconego koszyka są teraz dostępne w cenie obniżonej o 10%.

Myśl końcowa
Dzięki wdrożeniu tych nowoczesnych i zorientowanych na wyniki strategii, będziesz dobrze przygotowany do osiągnięcia swoich celów w email marketingu B2B na poziomie 2021. Pamiętaj, aby testować, analizować i mierzyć swoje strategie email marketingowe, aby wybrać te najbardziej efektywne i dalej je ulepszać.

Poczta Onet - jedna z najpopularniejszych w Polsce

Komentarze (0)

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

konsument@crd24.pl

Galeria