Nowe technologie w ubezpieczeniach

Postępujący rozwój cywilizacyjny umożliwia wykorzystanie nowoczesnych technologii, zwłaszcza tych opartych na użyciu powstałych w ostatnich latach nowych kanałów komunikacji z klientem. Ich zastosowanie na rynku ubezpieczeniowym nie jest wprawdzie aż tak szerokie, jak w innych branżach usług finansowych, jednak pozwala na znaczną poprawę jakości obsługi klienta. Odpowiednie wykorzystywanie nowych technologii ma ogromne znaczenie dla dalszego rozwoju sektora ubezpieczeniowego i podniesienia poziomu satysfakcji klientów ze świadczonych usług.

Dlaczego warto wprowadzać nowe technologie do sektora ubezpieczeń?

Rynek ubezpieczeniowy, podobnie jak cała gospodarka ulega dynamicznym zmianom. Nowe pokolenia potencjalnych klientów wymagają zupełnie innego podejścia. Nie robią na nich wrażenia imponujące siedziby, w których trzeba zjawiać się osobiście, dlatego znikomą wartość mają rozbudowane sieci biur i agencji. Nowe pokolenie, żyjące w ciągłym ruchu, wymaga wygodnego kontaktu elektronicznego, ponieważ jego podstawowym narzędziem kontaktu i komunikacji jest przeglądarka internetowa oraz program do czatów “on line”. Wymusza to na firmach zmianę sposobu interakcji z klientem.

Nowoczesna infrastruktura technologiczna to obecnie kluczowy warunek, konieczny dla świadczenia wysokiej jakości usług, zwiększenia poziomu satysfakcji klientów oraz pracowników agencji. Sprawne wdrożenie nowoczesnych technologii pozwala sprostać planom biznesowym i sprzedażowym.

Jakie drogi kontaktu z klientem są najefektywniejsze?

Nowoczesny klient poszukujący odpowiedniego dla siebie ubezpieczenia rzadko kiedy ma czas na odwiedzanie lokalnych biur i agencji oraz przeszukiwanie wszystkich, dostępnych w internecie ofert. Szanuje on swój czas i dlatego pierwsze kroki kieruje do porównywarek ofert ubezpieczeniowych, takich jak np. Wygodnie.pl, które przedstawiają mu wybór ofert spełniających jego wymagania. Umieszczenie ich w jednym miejscu pozwala nie tylko na szybkie porównanie warunków i kosztów konkretnej opcji, ale także na ewentualny dobór atrakcyjnego pakietu uzupełniającego, rozszerzającego ochronę lub wręcz przeciwnie, zawężającego jej zakres do tych elementów, które rzeczywiście są klientowi potrzebne. Często za pośrednictwem takiej strony można zawrzeć umowę ubezpieczeniową, dzięki czemu dodatkowo oszczędza się czas konieczny na udanie się do agencji i wypełnienie wszystkich formalności. Nowoczesne technologie ułatwiają także zgłaszanie szkód – obecnie jest to możliwe nawet przez komunikator Messenger, co znacznie ułatwia i przyspiesza załatwienie sprawy.

Internetowe konta klientów na platformach ubezpieczycieli pozwalają z kolei na łatwe zarządzanie polisami, a w kolejce czekają już aplikacje mobilne na smartfony, tablety i urządzenia IOT, dające takie możliwości bez konieczności zasiadania przed komputerem.

Obecnie to właśnie internet i jego zasoby stają się podstawową platformą komunikacji pomiędzy firmami ubezpieczeniowymi a klientami.

 

Materiał zewnętrzny

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

konsument@crd24.pl

Galeria