Black Friday - jak zaplanować promocje w sklepie

Black Friday stał się w Polsce stałym punktem programu. Według badań, 3/4 polskich konsumentów planuje zakupy podczas tych wielkich wyprzedaży. Czarny Piątek to także świetny czas na zakupy, transakcje rosną o ponad 90%. Jak przygotować się do Black Friday, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie?

Czarny Piątek - co to jest i kiedy?

Black Friday to wielkie święto handlu. Po raz pierwszy obchodzone w Stanach Zjednoczonych w 1950 roku. Przypada w piątek po Święcie Dziękczynienia. Black Friday to czas wielkich wyprzedaży, promocji i oczyszczania magazynów w sklepach stacjonarnych i internetowych. Jest to początek świątecznego szału zakupów. Popularność zyskał w XXI wieku. W Polsce po raz pierwszy pojawił się w 2015 roku.

Zrodziła też swoje nowe "odsłonki". Black Week i Cyber Monday to dwa przykłady. Pierwszy z nich to po prostu przedłużenie promocji na cały tydzień. Ten drugi to święto zarówno dla e-commerce, jak i sprzedawców elektroniki. Cyber Monday i Black Friday są w dzisiejszych czasach rozmyte, a większość promocji w Internecie jest związana z piątkowym szaleństwem.

Czarny Piątek przypada w tym roku na 26 listopada 2021 roku.

Wzrost sprzedaży w Czarny Piątek

Jeśli zastanawiasz się, czy warto przygotować się do Black Friday, to podpowiadamy, że tak. Blue Media podaje, że transakcje w ramach Black Week w 2020 roku odnotowały wzrost o 91,5% w porównaniu do roku poprzedniego.

Według badań przeprowadzonych przez Offerista Group Poland, 87,13% Polaków zamierza zrobić zakupy w Black Friday 2021. Co więcej, 40,31% konsumentów planuje zakupy online, a 34,18% zrobi je osobiście. Pozostałe 25,51% zrobi zakupy online i offline. 16% Polaków wyda w tym okresie od 250 do 300 zł.

Według danych Black Friday Global, średni globalny wzrost sprzedaży wynosi aż 663% w porównaniu do zwykłych dni. Średnie globalne zainteresowanie ofertami z okazji Black Friday wzrasta o 117%.

Wszyscy robią promocję na Czarny Piątek - jak możesz się wyróżnić?

Wszyscy planują promocje na Czarny Piątek z powodu jego popularności. Musisz się wyróżnić, jeśli chcesz zwiększyć swoje zyski w tym okresie. Dobrym pomysłem jest przedłużenie promocji. Przygotuj Black Weekend, a nawet Black Week.

Tylko najwięksi gracze mogą w tym czasie przedłużyć wyprzedaż. Dla mniejszych sklepów jest jeszcze sporo miejsca, aby się wyróżnić. Zastanów się, co Twoi klienci wyniosą z Twojego sklepu. Black Friday to świetna okazja do zaoferowania darmowej wysyłki, ponieważ 40,31% klientów woli robić zakupy online. Możesz wybrać dostarczenie paczki kurierem lub przesyłką pocztową.

Paradoksalnie, w Black Friday nie musisz obniżać cen. Możesz stworzyć specjalną ofertę, z której część zysku przekażesz na cele charytatywne. Najlepiej wybrać taką, która jest związana z wizerunkiem Twojej marki. Jeśli jesteś właścicielem sklepu zoologicznego, rozważ przekazanie darowizny na rzecz schronisk. Możesz sprzedawać ekologiczne kosmetyki na rzecz organizacji wspierających środowisko. Jest to świetny sposób na wyróżnienie się. Nie tylko zwiększysz sprzedaż, ale także zbudujesz wizerunek swojej marki, relacje z klientami oraz relacje z klientami.

Konsumenci chcą być promowani w mediach społecznościowych

Jak wynika z badań Offersita Group Polska, 49% Polaków szuka promocji na Black Friday w mediach społecznościowych. Chodzi tu głównie o Instagram i Facebook. 32% osób odwiedza strony internetowe sklepów, a 36% ogląda reklamy telewizyjne. Ta wiedza pomoże Ci być przygotowanym na Black Friday.

Media społecznościowe to świetna opcja, jeśli nie masz budżetu na zakup reklamy telewizyjnej. Spraw, aby Twoja marka wyróżniała się na Facebooku i Instagramie. Stwórz kreację, która przypomni klientom o promocjach.

Identyfikacja wizualna to pierwszy krok. Zmień swoje zdjęcie w tle lub awatar na takie, które nawiązuje do Czarnego Piątku. Dzięki temu klient będzie wiedział, że Twój sklep oferuje promocję. Bądź ostrożny z grafiką. Podkreśl najbardziej atrakcyjne oferty i dołącz Call To Action. Dzięki temu zwiększysz sprzedaż produktów, które najbardziej Cię interesują.

Nie zapomnij informować o promocjach w swoich newsletterach i mailingach. Możesz również dołączyć do specjalnych akcji, które zbierają informacje o promocjach z okazji Black Friday w jednym miejscu. Jest to świetny sposób na pozyskanie ruchu i reklamy.

Przygotuj się na zakupowe szaleństwo z Twoim sklepem internetowym

Twoja strona internetowa jest bardzo ważna. Warto odświeżyć swoją witrynę w Czarny Piątek. Można to zrobić poprzez włączenie powiadomień push, które poinformują Twoich klientów o zniżkach.

Aby pokazać, jak długo promocja będzie aktywna, umieść na swojej stronie baner. Dobrym pomysłem jest dodanie do banera timera, który będzie odliczał czas do zakończenia promocji. Dzięki temu zwiększysz zainteresowanie klientów.

Konsumenci lubią mieć możliwość zobaczenia wszystkiego naraz. Stwórz specjalną kategorię w swoim ecommerce, aby promować produkty z okazji Black Friday. Powinna ona zostać dodana do wyszukiwarki Twojego sklepu. Klienci mogą szybko filtrować produkty i wybrać to, co chcą. Klienci mogą zwrócić się do konkurencji, jeśli nie ma ona informacji lub rozwiązań, których potrzebują.

Ważne jest, aby dbać o przepustowość strony. Czarny Piątek to czas, kiedy wiele e-sklepów "pada". Strona może zostać przeciążona przez wzmożony ruch. Jest to możliwe, jeśli prowadzisz solidną kampanię marketingową.

Klienci będą też bardziej zainteresowani promocjami, które są duże. Twoi pracownicy powinni pełnić dyżury. Aby odpowiedzieć na większość pytań konsumentów, możesz również skorzystać z chatbota.

Więcej artykułów i porad znajdziesz na https://maniacyrabatow.pl/

Komentarze (0)

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

konsument@crd24.pl

Galeria