Co przyciąga klientów do sklepu? Dobre ceny? Znana marka? Z całą pewnością tak. Pamiętajmy jednak, że kupujemy przede wszystkim oczami. A skoro tak, liczy się również design i klimat sklepu. Dlatego tak ważne są ekspozycje sklepowe.
Liczy się to, co widać
Zmysł wzroku odpowiada za większość wrażeń zmysłowych, jakie do nas docierają – zwłaszcza w pierwszej chwili. Wyobraź sobie sytuację, w której przechadzasz się po centrum handlowym bez bardzo konkretnego celu. Mijasz po drodze dziesiątki sklepów. Do których wchodzisz? Na pewno do tych, które znasz i lubisz. Ale nie tylko. Czasem przyciągnie Twoją uwagę ciekawa aranżacja w witrynie, czasem duży banner informujący o promocjach. Jeśli sklep Cię zainteresował – punkt dla niego. To jednak dopiero pierwszy etap. Bo teraz od zainteresowania ogólnego ofertą sklepu przejść trzeba do decyzji zakupowej. A kupisz przecież tylko najlepszy, najbardziej atrakcyjny towar, prawda?
I tu właśnie do gry wchodzą ekspozycje sklepowe: regały, półki, standy – wszystko to, na czym wyeksponowany jest towar. Ich wygląd, układ i sposób ułożenia na nich produktów decyduje o tym, jak atrakcyjnie się one prezentują, a co za tym idzie – na ile prawdopodobne jest, że spotkają się z zainteresowaniem klienta.
Ekspozycje sklepowe to klucz do udanej sprzedaży
Bez względu na to, czy mowa o sklepach spożywczych, odzieżowych, księgarniach czy drogeriach – sposób wyeksponowania towaru ma znaczenie. Jakimi zasadami się przy tym kierować, chcąc osiągnąć najlepszy efekt marketingowy?
Po pierwsze – warto się zastanowić, jaki towar powinien być obecnie priorytetem w sprzedaży. Produkty, które są aktualnie w promocyjnej cenie, te, które są „na fali”… powinny trafić na osobne półki i regały – takie, których klient nie będzie mógł przegapić.
Po drugie – koniecznie zadbać trzeba o odpowiedni design półek, regałów i innych miejsc, na które trafi towar. Jeśli myślisz o sprzedaży naprawdę poważnie, zainwestuj w takie, które wpiszą się w system identyfikacji marki i są innowacyjne – jak np. ekspozycje sklepowe firmy Canvas. Tak doświadczeni producenci wyczarują coś, co przyciągnie wzrok i zwiększy skuteczność sprzedażową.
Po trzecie – postaw na przejrzystość. Nawet, jeśli w Twoim sklepie jest bardzo dużo różnych produktów, klient nie kupi żadnego, jeśli nie będzie mógł go zobaczyć na półce i obejrzeć.
Po czwarte – duże znaczenie ma również oświetlenie. Umiejętnie skierowane na towary, których chcesz sprzedać najwięcej, sprawi że, nomen omen, klient spojrzy na nie w zupełnie nowym świetle. A – powtórzmy po raz kolejny – to, co widać w zakupach liczy się najbardziej.
Reasumując: ekspozycje sklepowe są kluczem do efektywnej sprzedaży. Warto więc zastanowić się nad tym, jak ustawić towar w sklepie oraz zainwestować w nowoczesne systemy ekspozycji. Podniosą one atrakcyjność produktów, a w efekcie – poprawią wyniki sprzedażowe.
Materiał partnera zewnętrznego
Komentarze (0)