Fotografia korporacyjna - twarz marki

Zdjęcia biznesowe, to w obecnych czasach, wszechobecnej działalności marek małe formy sztuki – sztuki fotograficznej. Powinny one skutecznie pomagać wyróżniać w pewien zasadniczy i charakterystyczny sposób na tle konkurencji produkt lub usługę. Pracę artystyczną, jaką wykonuje fotograf wykorzystuje się w firmach na wielu płaszczyznach. Zdjęcia biznesowe służą już nie tylko do prezentacji samych produktów czy usług i są wizualizacją folderów i katalogów reklamowych, ale też stanowią element komunikacji PR marki. Coraz częściej odpowiednio dobrane zdjęcia pracowników są wykorzystywane do budowania przekazu o tzw. twarzy marki.

Zdjęcia biznesowe – ile to kosztuje?

Fotografia biznesowa to pewien koszt dla firm, choć w ramach dobrze zaplanowanej strategii marketingowej powinien zwrócić się z nawiązką. Raz dobrze wykonana praca fotografa, a potem grafika opracowującego pakiet materiałów reklamowych może służyć firmie w długiej perspektywie. Ważne, żeby te zdjęcia biznesowe nie poszły do szuflady, a zostały dobrze wykorzystane w sprawnie i wielokanałowo opracowanej strategii. Dlatego warto zapłacić za zdjęcia biznesowe najlepszej jakości, niż szukać półśrodków. Jest już spory wybór na rynku profesjonalnych fotografów biznesowych. Można ich znaleźć w każdym większym mieście wielu do wyboru, ale są i w mniejszych ośrodkach. Dobrze skorzystać z polecenia znajomych, którzy kogoś już w tym względzie wypróbowali, ale czasami opłaca się zaufać też ludziom, którzy proponują tzw. świeże spojrzenie na temat.

Wydaje się, że dla firmy, najważniejsze jest przeprowadzenie sesji najlepiej szybko i tanio. Cena usługi fotograficznej owszem spada, ale bardzo często razem ze spadkiem jakości. A od czego zależą koszty produkcji zdjęciowej? Są to różne elementy, np. oświetlenie, sposób ustawienia, lokalizacja kadru, ale też czasami modele, czyli ludzie, którzy mają później być wykorzystani wizerunkowo nie akceptują się na finalnym efekcie zdjęć i z jakichś względów taką sesję trzeba np. wydłużyć na powtórkę i korektę. Czasami wystarczy jedynie mniejszy lub większy retusz zdjęcia. Poprawia się wtedy nawet lekko ułożenie włosów, zmarszczek bruzd i innych niedoskonałości urody pozujących. Dobrze i umiejętnie wyświecony plan umożliwia bowiem owe niedoskonałości ukryć, odciągając od nich uwagę. Ma to następnie wpływ na ilość czasu spędzony na obróbce fotografii, co z kolei mocno rzutuje na cenę całego przedsięwzięcia.

To są ważne niuanse, które zna fotograf i dlatego w taki, a nie inny sposób ustala poziom ceny. Wykonując zlecenie, ważne jest zaakceptowanie tych zdjęć przez samego fotografa, nawet bardziej, niż finalnie przez danego klienta. Fotograf wie, jakich profesjonalnych środków musi użyć, by efekt był właściwy. To odpowiedniej klasy sprzęt m.in., a także ów czas, o którym była mowa, ale także dobrze dobrane plenery i czas na post produkcję – to wszystko jednak trochę kosztuje.

Profesjonalne narzędzie PR firm i marek

Portrety biznesowe, czyli takie, które są przeznaczone do funkcjonowania i spełniania konkretnych celów w tych obszarach gospodarki, gdzie wizualne wspomaganie liderów ma ogromne znaczenie – to dzisiaj wyzwanie dla fotografów. Portrety ludzi pracujących bezpośrednio dla firm i marek, budują jej oblicze i sprawiają, że ma ona tzw. ludzką twarz. Dzięki zdjęciom biznesowym możemy nieomal patrzeć prosto w oczy marce i czuć jej wiarygodność jak w rozmowie face to face. Fotografia biznesowa pokazuje charyzmę i charakter liderów korporacji, ale także mniejszych firm. Można nią podkreślić albo globalny albo bardziej rodzinny charakter danej produkcji czy sfery usług. Uwypuklić można za jej pomocą te cechy, które są istotnym elementem w strategii.

Na koniec trzeba dodać, że fotografia biznesowa tym się różni od zwykłego portretu, że skupia się na budowaniu obrazu godnego zaufania profesjonalisty. Jak twierdzą specjaliści od takich zdjęć z firmy Portret24.pl zdjęcia biznesowe służą wydobyciu nawet z najbardziej niepozornej osoby tych cech, jakie ukażą jej stuprocentowe kompetencje w określonej dziedzinie. Spojrzenie, mimika, gest, odpowiedni ubiór rzutują na odbiór takiego zdjęcia, ale to profesjonalny fotograf musi to odpowiednio umieć przedstawić na finalnym zdjęciu. Ważne jest więc uświadomienie sobie  tego, co chcemy pokazać i jak się zaprezentować jako marka lub firma, by fotograf zrozumiał swoją misję i spełnił oczekiwania klienta.

 

Materiał zewnętrzny

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

kontakt@crd24.pl

Galeria