Posiadasz sklep e-commerce? Zadbaj o rzeczy, które klienci doceniają!

Z czego słyną najlepsze sklepu e-commerce w Polsce i na świecie? Większość z nas odpowiedziałaby, że z powodu atrakcyjnych cen osiągają wielki komercyjny sukces. Po części jest to prawda, ale bez fachowej obsługi klienta, łatwej i intuicyjnej nawigacji po sklepie oraz szybkiej realizacji zamówień, atrakcyjna cena nie wystarczy. Sukces sklepów e-commerce zależy od wielu istotnych czynników, które są ze sobą mocno powiązanie, a każde nawet najmniejsze odstępstwo doprowadza do obniżenia pozycji na rynku. Co więc zrobić, aby odnieść sukces? Zadbaj o poniższe sugestie!

  • Łatwa i intuicyjna nawigacja po sklepie.
  • Szybka realizacja transakcji.
  • Pozbądź się wszelkich wyskakujących okien i banerów.
  • Przejrzyste ceny produktów.
  • Wiele sposób płatności.
  • Przypomnij o porzuconym koszyku.
  • Szybka i fachowa obsługa klienta.
  • Specjalne oferty.
  • Program lojalnościowy.
  • Szybkość działania strony.
  • Darmowa dostawa i zwrot.

Intuicyjna, prosta i szybka nawigacja po sklepie

Klienci cenią sobie prostotę oraz szybkość działania strony. Zadbaj o dobry hosting / serwer, dobrze zoptymalizowany skrypt (np. ten oferowany przez prestashop) i lekką szatę graficzną, a strona będzie się wgrywać dosłownie w ułamki sekund. Intuicyjna nawigacja jest niezwykle ważna, ponieważ pozwala dotrzeć w interesujące nas części sklepu w ciągu kilku sekund - nie ukrywaj tak ważnych podstron jak np. kontakt.

Szybka realizacja transakcji, brak denerwujących banerów, przejrzysty cennik i sposób płatności

Upewnij się, że stosowany przez Ciebie system jest wydajny i sprawny. Pozbądź się wszelkich dziur, korzystając z dostępnych łatek lub aktualizacji platformy sklepowej - pamiętaj, aby być z tym na bieżąco! Pomiędzy włożeniem czegoś do koszyka, nie atakuj klienta kolejnymi ścianami stron z reklamami innych produktów, czy agresywnymi rekomendacjami. Wszystko od początku do końca ma być proste, zrozumiałe i szybkie.

Nie ma nic bardziej irytującego niż wyskakujące okienka lub banery reklamowe na stronie sklepu internetowego. Zdecydowanie unikaj takich praktyk! Chyba, że chcesz na dobre pozbyć się swoich klientów - droga wolna. Skoro już klient dotarł na Twoją stronę, to nie odstraszaj go i nie denerwuj wyskakującymi okienkami, które w oczach konsumentów tylko zaśmiecają ekran i zmuszają do zaakceptowania plików cookie (popularnie nazywanych „ciasteczkami”).

Kolejną rzeczą, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest przejrzystość cen. Klienci od momentu dodania produktu do koszyka powinni już wiedzieć, ile zapłacą za dany przedmiot wraz z wysyłką. Im bardziej jest to przejrzysty proces, tym jest mniejsza szansa, że klienci porzucą koszyk. Zakupy powinny być nie tylko łatwe, ale i elastyczne pod względem możliwości płacenia za nie. Im bardziej elastyczny jest Twój system płatności, tym większa szansa na to, że ludzie wydadzą więcej pieniędzy - zadbaj o płatności kartą, szybkie przelewy, Blika, Apple Pay, Google Pay, a także możliwość zrobienia zakupów z odroczoną płatnością za pośrednictwem serwisów Twisto i PayPo.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

konsument@crd24.pl

Galeria