Dlaczego sesja komercyjna się opłaca?

Masz swoją firmę, obroty może i są zadowalające ale zdajesz sobie sprawę, że to właśnie twój produkt jest lepszy od konkurencji a mimo to nie przekłada się to na pozycje na rynku. Prowadzisz sprzedaż internetową i z pozoru wszystko jest jak trzeba jednak oferta nie zyskuje spodziewanej popularności. Co robisz nie tak? Jak sprawić by produkt zyskał lepszy PR? Zainwestuj w profesjonalną sesje komercyjną.

Czym jest sesja komercyjna?

Jak cię widza tak cię piszą. To stara prawda. Klienci kupują oczami. Możesz mieć najlepszy produkt na rynku jednak jeśli nie przyciągniesz klientów designem lub nawet opakowaniem nie osiągniesz sukcesu na rynku. Inwestując w sklep internetowy docierasz oczywiście do szerszego grona klientów, ale ważne jest tu jak produkt wygląda, a na drugim miejscu jaki jest.

Sesja komercyjna jak sama nazwa wskazuje nastawiona jest na zysk. Ma ułatwić sprzedanie produktu lub usługi. Ma sprzedać to co jest zaprezentowane na fotografii. Na takiej sesji bohaterem może być praktycznie wszystko, nawet restauracja. Jednak najczęściej obiektem jest produkt, który chcesz sprzedać. Niezależnie czy to będzie nowy napój w ofercie twojej kawiarni czy komplet bielizny musi wyglądać tak aby klient od razu zapragnął go kupić. Szczególnie w Internecie gdzie nie ma możliwości przetestować towaru.

Posiadając przykładowo linie obuwia na nowy sezon wiosna-lato przyszłego roku warto móc zaprezentować kontrahentom produkt od jak najlepszej strony. Również przy promocji w dostępnych mediach warto mieć tego typu zdjęcia na podorędziu, szczególnie jeśli planujemy kampanie reklamową. Posiadając dobre zdjęcia tego co oferujemy możemy od razu przejść do konkretów. Są tu różne szkoły prezentowania produktu. Jeden zakłada, że przedmiot powinien móc sam się obronić i dlatego fotografie wykonywane są najczęściej na białym tle. W sklepie internetowym dzięki takim zdjęciom klient może z każdej strony obejrzeć przedmiot, a nie jest rozpraszany przez dodatkowe elementy. Warto wtedy zainwestować w moduł, dzięki któremu zdjęcie można obracać o 360 stopni. Da to poczucie oglądania realnego przedmiotu, nie zaś płaskiej fotografii.

Innym sposobem jest wplecenie przedmiotu w scenerie. Czy to torbę trzymaną przez modelkę czy parę klapek pozostawionych na piasku. Klient może wyobrazić sobie wtedy jak dany przedmiot będzie komponował się z konkretna stylizacją, jak również do czego jest przeznaczony. To sprawdza si…ę na przykład w przypadku butów sportowych. Zaprezentowane na nogach sportowca z konkretnej dziedziny od razu sugeruje przeznaczenie konkretnego modelu. Wrażenie bogactwa i egzotyki również pozwala sprzedać określony przedmiot, nawet jeśli nie jest on produktem luksusowym. Wszystko zależy od koncepcji.

Jak taką sesję przygotować?

Będąc klientem agencji fotograficznej nie musisz mieć od razu gotowej koncepcji. Oczywiście to ty jesteś klientem i to twój produkt więc jeśli masz w głowie gotowy plan tym lepiej. Natomiast jeśli koniecznie chcesz zainwestować w fotografie komercyjną a nie masz doświadczenia warto skorzystać z fotografa lub agencji, która ma już na koncie pewne osiągnięcia w tej dziedzinie. Podsuną pomysły, naprowadza na konkretne tory, dadzą rozwiązania. Wspólnie możecie rozpisać plan działań i stworzyć coś wyjątkowego. Dobry fotograf powinien umieć wysłuchać opinii i nie narzucać swojej wizji. Ty wiesz najlepiej jakie plusy ma twój produkt, co natomiast warto nieco ukryć.

Wyszukane pomysły i wielkie przedsięwzięcia mogą wydawać się z pozoru dobrym rozwiązaniem le jedynie w przypadku kiedy mamy do dyspozycji duży budżet. W innym wypadku mogą okazać się zbyt ekscentryczne, a być może podobny efekt da się uzyskać niższym kosztem. Warto działać tak by zdjęcia od razu wyszły jak najlepsze, ale w post produkcji pewne elementy można jeszcze poprawiać.

Mniejsze przedmioty zazwyczaj fotografuje się w studiu fotograficznym natomiast przestrzenie jak hotele czy restauracje wymagają troszkę innych przygotowań. Warto najpierw zainteresować się sprzętem jakim dysponuje dany fotograf oraz tym czy jest odpowiednio przygotowany do takiej sesji. Podstawa do oceny zawsze powinno być portfolio i jego profesjonalne podejście. Wtedy jest gwarancja, że nie będziemy rozczarowani, a nasz produkt dzięki takiej sesji komercyjnej sprzeda się sam.

Interesuje cię sesja komercyjna? Sprawdź tu: http://portret24.pl/sesje-komercyjne-i-biznesowe/.

 

Materiał zewnętrzny

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

kontakt@crd24.pl

Galeria