Precyzja w menadżerstwie

Zarządzanie podległym zespołem jest nie tylko pracą, ale przede wszystkim sztuką. Wymaga bowiem wykorzystania umiejętności z rozmaitych dziedzin, aby efektywnie przekazać wiedzę, budować relacje, koordynować pracę grupy czy rozwiązywać konflikty. Menadżer każdego dnia staje w obliczu wielu wyzwań, które zmuszają go do szybkich reakcji, rzutujących na relacje w teamie, a także jakość wykonanej przez niego pracy.

O tym, jak ważna w każdym przedsiębiorstwie jest rola dobrego menadżera, przekonuje specjalista z biura pośrednictwa pracy People, zwracając uwagę na szereg błędów popełnianych już na etapie wdrażania i szkolenia nowego pracownika. Wiele z nich wynika z braku fachowej wiedzy z zakresu zarządzania lub problemów z komunikacją na szczeblu pracownik-przełożony. Brak odpowiedzi na zgłaszane wątpliwości, zbyt duża ilość teorii w porównaniu z praktyką, brak jasności oraz spójności przekazu — to tylko niektóre problemy, z jakimi należy zmierzyć się w walce o sprawnie funkcjonujący mechanizm organizacyjny.

Jak efektywnie zarządzać zespołem?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, nie ma bowiem złotej i uniwersalnej rady dla wszystkich menadżerów. Wiele zależy od branży, struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, oczekiwań oraz możliwości. Firma, która oprócz godnego wynagrodzenia zapewnia dodatkowe benefity w postaci szkoleń, pakietów medycznych czy sportowych, wyjazdów integracyjnych może oczekiwać większej lojalności ze strony pracowników. I odwrotnie — zaangażowany pracownik, który wie, jak i dlaczego wykonuje konkretne zadanie, będzie bardziej pewny siebie oraz posiadanych kwalifikacji — podkreśla doradca z biura pośrednictwa. Praca, aby była wykonywana skutecznie, musi posiadać zatem jasno sprecyzowany cel oraz ciekawy system motywacyjny, zachęcający do realizowania założonych celów.

Do obowiązków skutecznego menadżera, specjalisty w swojej dziedzinie należy przede wszystkim:

  • wdrażanie, szkolenie i delegowanie obowiązków
  • koordynowanie pracy podległej grupy
  • rozwiązywanie konfliktów w zespole
  • budowanie lojalności pracowników

Realizacja powyższych zadań to podstawa w procesie zarządzania strukturami w każdej organizacji. Dodatkowo jednak należy szerzej spoglądać na potrzeby swojego zespołu, traktując indywidualnie jego członków i dopasowując styl zarządzania do jego możliwości oraz kompetencji.

Wymagający rynek pracy i wymagający pracownik

Zmieniające się trendy na rynku pracy oraz niedobór specjalistów z konkretnych dziedzin stawiają przed menadżerami nowe wyzwania, w zakresie znalezienia, zatrudnienia, wdrożenia i zatrzymania dobrego pracownika. W poszukiwaniu kandydatów idealnych, osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie rekrutacji sięgają do różnych metod. Nierzadko korzystają z kompleksowej pomocy oraz doradztwa świadczonego przez agencje, urzędy pracy, biura karier czy biura pośrednictwa pracy. Tego typu instytucje posiadają rozbudowane bazy danych, umożliwiające znalezienie pracownika, który będzie najdoskonalej odpowiadał profilowi kandydata. Zarządzanie pracą zespołu oraz pojedynczych osób, które wchodzą w jego skład, zaczyna się bowiem już na etapie rekrutacji i jest niezwykle istotnym krokiem na drodze do zbudowania dobrze prosperującej komórki organizacyjnej.

 

Materiał zewnętrzny

O serwisie

Crd24.pl czyli Twoje źródło informacji

Nowinki ze świata technologii i biznesu

Najwyższa jakość artykułów  na wyciągnięcie ręki

Kontakt

kontakt@crd24.pl

Galeria